Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 februari 2013, 16:20
Volvos busskur i Göteborg.
Volvo satsar på att ge bussresenärer lift för att visa upp bilen V40 Cross Countrys lämplighet för stadskörning. Bakom kampanjen, som har blivit en snackis i sociala medier, står Forsman & Bodenfors.
Biltillverkaren Volvo pimpar just nu en busskur i centrala Göteborg och erbjuder bussresenärer skjuts till sina destinationer, som alternativ till bussen. En ny och innovativ marknadsstrategi som ska framhäva Cross Countrys lämplighet för citytrafik.
– Vi satsar på att glädja och erbjuda överraskningar i den här
kampanjen, säger Per Carleö, marknadskommunikationschef, Volvo
Personbilar Sverige.
Den aktuella busskuren är helt utsmyckad i Volvos Cross country-manér med temat "En annan resa". Under perioden har också flera udda karaktärer vistats vid hållplatsen, personer som är på en annan resa.
Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors i samarbete med Mindshare och JCDecaux.