Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volvos innovativa utomhuskampanj

Publicerad: 8 februari 2013, 16:20

Volvos busskur i Göteborg.

Volvo satsar på att ge bussresenärer lift för att visa upp bilen V40 Cross Countrys lämplighet för stadskörning. Bakom kampanjen, som har blivit en snackis i sociala medier, står Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

VolvoVolvo CarsForsman & Bodenfors

Biltillverkaren Volvo pimpar just nu en busskur i centrala Göteborg och erbjuder bussresenärer skjuts till sina destinationer, som alternativ till bussen. En ny och innovativ marknadsstrategi som ska framhäva Cross Countrys lämplighet för citytrafik.

– Vi satsar på att glädja och erbjuda överraskningar i den här
kampanjen, säger Per Carleö, marknadskommunikationschef, Volvo
Personbilar Sverige.

Den aktuella busskuren är helt utsmyckad i Volvos Cross country-manér med temat "En annan resa". Under perioden har också flera udda karaktärer vistats vid hållplatsen, personer som är på en annan resa.

Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors i samarbete med Mindshare och JCDecaux.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.