Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volvos nya Youtube-raket

Publicerad: 3 September 2013, 08:02

Här är Volvo Lastvagnars nya klickraket på Youtube. Filmen där vd:n Claes Nilsson hissas upp 20 meter upp i luften, på FMX-modellen, har redan en halv miljon visningar.


Ämnen i artikeln:

Folke filmVolvo lastvagnarF&B

Klippet är en uppföljare på förra årets spektakulära film ”The Ballerina Stunt”. Den fick över tre miljoner visningar på en vecka.

I den nya reklamfilmen får tittarna se vd:n Claes Nilsson, som står på fronten av Volvo FMX-kastbilen som hissas upp mer än 20 meter i luften via sin egen dragkrok.  

Filmen är den första i en ny serie som enligt Volvo Lastvagnar, ska "  chockera minst lika mycket som The Ballerina Stunt", under det närmaste halvåret.

– Jag måste erkänna att jag hade fjärilar i magen innan inspelningen.  Jag är ingen bergsklättrare och jag gillar inte höjder. Men jag hade  lovat att göra stuntet så jag kunde inte hoppa av, säger Claes Nilsson i  ett pressmeddelande.

Forsman & Bodenfors och Be On som ligger bakom kampanjen. Regissör är Filip Nilsson på Folke Film.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.