Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volvos SHM-kampanj först ut i TV4:s nya content-paket

Publicerad: 23 Maj 2013, 10:22

Volvo och SHM är första kampanjen som går i nya TV4-paketet.

Content marketing-vågen har satt sin prägel på Volvos medieval för kampanjen med Swedish House Mafia. Det är den första filmen som går i TV4:s nya Native Video Advertising-paket där annonsmaterialet liknar redaktionellt innehåll, men med annonsmärkning. – Med den här produkten skapar vi en plattform för att möta den starka framväxten av content marketing bland annonsörer, säger Cecilia Beck-Friis, direktör TV4 Digitala medier.


Ämnen i artikeln:

VolvoContent MarketingSwedish House MafiaTV4

Volvos nya reklamfilm ”Leave the world behind” med Swedish House Mafia har fått stor uppmärksamhet. Kampanjen är den första som går i TV4:S färska integrerad  helhetslösning Native Video Advertising.

Native Video Advertising innebär att annonsmaterial utformas på  liknande sätt som redaktionellt innehåll och placeras i närhet till  redaktionella ytor, men med annonsmärkning.

”Native-annonseringen på tv4.se och tv4play.se är valfri för  besökare att ta del av men är tänkt att hålla hög kvalitet och ha så  pass hög relevans att besökare vill och väljer att ta del av innehållet”, meddelar TV4.

– Native Advertising är på stark framfart bland publicister i  framförallt USA och har visat sig ge väldigt god effekt för annonsörer  och uppskattas även av besökare. Med den här produkten skapar vi en  plattform för att möta den starka  framväxten av content marketing bland annonsörer. Det känns fantastiskt  kul att göra vår första Native-kampanj med ett så pass starkt innehåll  och varumärken som kombinationen Volvo och Swedish House Mafia utgör,  säger Cecilia Beck-Friis i en kommentar.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.