Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

W+K-höjdaren: Digitala skiftet har inte slagit igenom

Publicerad: 30 Oktober 2013, 11:25

Foto: Flickr.

Don Shelford, kreativ direktör på Wieden+Kennedy, menar att krisen banade väg för sociala medier. – När det inte fanns budget för att göra tv-reklam var man tvungen att hitta kreativa sätt för att använda pengarna så effektivt som möjligt.


Ämnen i artikeln:

Wieden+KennedyNike

Nikes slogan ”Just do it” har levt i 25 år. Kampanjen gjorde att Nike gick från 8 miljarder kronor till 157 miljarder kronor.

Byrån Wieden+Kenndy ligger bakom sloganen.

Byråns kreative chef, Don Shelford, menar att försättningarna i reklambranschen har förändrats dramatiskt, vilket gör att även bolag som Nike måste anpassa sig.

– Krisen gav en rejäl skjut till det som är sociala medier idag, säger han till Dagens Industri.

Han tycker dock att man inte ska överdriva fenomenet med sociala medier.
– Det massiva skiftet som många pratar om, där det digitala kommer ta över allt, har inte slagit igenom än, säger han till DI.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Wieden+KennedyNike

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.