Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Wahlgren och Book gör gemensam kampanj

Publicerad: 20 Februari 2009, 11:05

Action Aid, som är en internationell välgörenhetsorganisation, kör igång en kampanj mot omskärelse, fattigdom och analfabetism bland kvinnor. I kampanjen syns Pernilla Wahlgren, Anna Book och Renée Nyberg med sina döttrar.


Ämnen i artikeln:

BalubaActionaid

Action Aid sätter kvinnan i fokus. Denna gång är det bland annat frågan om kvinnlig könsstympning som organisationen vill få fler att uppmärksamma och ta ställning emot.

I kampanjen ”Girl Friend”, som startar idag och pågår till den 8 mars, syns ett par av Sveriges kändiskvinnor med sina döttrar.

Målet med kampanjen är att uppmana framförallt kvinnor att stödja Action Aids arbete för andra kvinnor. Totalt har Baluba producerat tre 60-sekundersfilmer som tar upp omskärelse, fattigdom och analfabetism.

– I samtalen med Action Aid vandrade mina tankar till min systerdotter. Hon är 13 år idag och hade, om hon bott i Kenya, med stor sannolikhet legat i ett smutsigt rum och blivit omskuren nu, säger Jessica Bjurström, kundansvarig och affärschef på Baluba, i en kommentar.

Kampanjen kommer främst att spridas via bloggar och andra nätverk. Detta kompletteras med en liten del köpt media.

Gör som Anna Book – bli en GIRLFRIEND tillsammans med ActionAid from ActionAid Sweden on Vimeo.

Gör som Renée Nyberg – bli en GIRLFRIEND tillsammans med ActionAid from ActionAid Sweden on Vimeo.

Gör som Pernilla Wahlgren – bli en GIRLFRIEND tillsammans med ActionAid from ActionAid Sweden on Vimeo.

Arbetsgrupp:

Action Aid
Katinka Lindholm, Head of fundraising & Communication
Catrin Rising, Communication Manager

Baluba
Jessica Bjurström, affärschef och kundansvarig
Therese Mannheimer, projektledare och digitalansvarig
Ann-Sofi Carringer, producent

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

BalubaActionaid

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.