Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Wallmans gör som krog-Melker

Publicerad: 29 januari 2009, 14:24

Melker Andersson gick i förra veckan ut och berättade att han sänker priset på maten på ett antal lyxkrogar för att locka folk till restaurangerna. Nu gör Wallmans Nöjen samma sak.


Ämnen i artikeln:

Melker Andersson

Wallmans Nöjen startar på tisdag en landsomfattande kampanj för att berätta att de nu sänker priset på mat och dryck, tisdag till torsdag varje vecka, fram till maj.

Anledningen – de vill matcha Melker Anderssons och F12-gruppens ”påhitt”. Dessutom hoppas koncernen att fler företag ska nappa på idén och göra samma sak.

Satsningen marknadsförs med en kampanj, framtagen inhouse, som kommer att synas på stortavlor, tåg och tunnelbanor samt i rikstäckande press.

Wallmans samarbetar med Vår PR-byrå.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Melker Andersson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.