Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Walter Naeslund utmanar branschprofiler på ishinken

Publicerad: 19 Augusti 2014, 21:58

Walter tar sig en kalldusch.

Här tar sig Honestys vd Walter Naeslund is över huvudet i ishinksutmaningen #IceBucketChallenge som sprids som en löpeld på nätet. Nu utmanar han andra branschprofiler. Bland annat Göran Åkestam, vd:n för Åkestam Holst.


#IceBucketChallenge drog igång i juli när förre idrottaren Pete Frates från Boston i ett videoklipp utmanade folk att hälla en hink med isvatten över sig själva eller donera pengar till ALS, en dödlig sjukdom. Donationerna har stigit i höjden och ishinksutmaningen har fått en enorm spridning i sociala medier.

Nu har nätfenomenet spridit sig även till den svenska reklambranschen. I går lade Honestys vd Walter Naeslund ut en film på när han kallduschar sig själv.

”Lystring Karin Rosell marknadschef på Halebop, Jörgen Olofsson VD på Amore och Göran Åkestam VD på Åkestam/Holst. Antar härmed utmaningen från Joakim Friedman grundare av Sportamore att hälla en hink isvatten över mig själv i ALS Ice Bucket Challenge. Ni har 24 timmar på att göra detsamma eller skänka $100 till ALS-forskningen. Consider youselves challenged. #alsicebucketchallenge”, skriver Walter Naeslund på nätet.

Just Naeslund och Åkestam hade för övrigt en uppmärksammad debatt om reklam på Resume.se i våras.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.