Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Wasas ”pappa-kampanj” får genomslag i USA

Publicerad: 15 Augusti 2014, 11:00

Kampanjbild

StawberryFrogs senaste kampanj slår ett slag för pappaledigheten. Nu uppmärksammas kampanjen i amerikanska medier.


Ämnen i artikeln:

Huffington Post

ANR BBDO:s succékampanj Like a swede” för TCO släpptes i vintras. Filmernas huvudkaraktär Joe testar att leva som en svensk och hyllar bland annat svensk pappaledighe.

Wasas senaste reklamfilm är på samma tema. I ”Wasa presents: staying fit the swedish way”. Ramlar en amerikansk kvinna in i ett yoga-pass någonstans i Sverige. I lokalen finns bara  pappalediga män vilket får kvinnan att bli förvånad.

”This is Sweden. We have something called pappaledighet”, svarar då en av papporna på knagglig engelska.

Bakom kampanjen står StrawberryFrog vars vd Scott Goodson fick idén till reklamen efter en resa till Sverige.

– Naturligheten i den svenska livsstilen, träningslivsstilen och det nordiska tänket är väldigt annorlunda, och på många sätt inspirerande för amerikanska män och kvinnor, säger han till Huffington Post.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Huffington Post

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.