Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

We Are Group vinner finsk kedja

Publicerad: 14 januari 2013, 13:45

Finska Seppälä väljer svenska We Are Group som ny huvudbyrå. Uppdraget blir att ompositionera modekedjan och fylla kommunikationen med mer attityd.


Ämnen i artikeln:

We Are Group

We Are Group arbetar uteslutande med kunder inom retail och mode, som Åhléns och Lindex. Nu har de alltså vunnit ett nytt uppdrag genom en pitch som precis har avslutats.

Kunden i fråga är Seppälä som grundades 1988 och har varuhus i Finland, Baltikum och Ryssland. I upphandlingen deltog både svenska och finska byråer.
– De vill repositionera sig och satsa. Vi har en viss kompetens i de här frågorna, och de fick nog förtroende för vårt sätt att agera. Sedan har de tittat bakåt på vad vi har gjort tidigare, säger Enzo Bussoli, vd på We Are Group.

Nu börjar arbetet med vårkampanjen, vilken blir något av en bro-kampanj till det nya konceptet som lanseras i höst.
– De är en viktig spelare östeut. I Finland är de det första varumärket som började med retail. Det är en gammal aktör som vill bli fräsch och ny igen, säger Enzo Bussoli.

Är det ett stort uppdrag för er?
– Det är ett jättefint uppdrag som ingen skulle säga nej till. Det är lite kul och annorlunda att jobba med finska uppdragsgivare. De är mer direkta.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

We Are Group

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.