Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Webbys till Edelman Deportivo och Acne

Publicerad: 24 April 2018, 14:05

Svenska byråerna Acne och Edelman Deportivo tilldelas en Webby Award var för Ikea's response to Balenciaga respektive #InYourName.


Ämnen i artikeln:

AcneReklamEdelman DeportivoWebby Awards

De 13 000 inskickade bidragen till Webby awards innebar att tävlingen i år slog rekord.

Två svenska byråer lyckas också gå vinnande ur sina kategorier – Acne för Ikea's response to Balenciaga i kategorin real time response och Edelman Deportivos #InYourName för Svenska Fotbollförbundet i kategorin best influencer endorsements.

– Det känns jättekul när vi som byrå tillsammans med modiga kunder har kunnat sätta fokus på en viktig fråga som denna. Med en kulturell kärna som utgångspunkt så skapade vi ett starkt engagemang, och responsen för denna kampanj har varit fantastisk – långt utanför Sveriges gränser, säger Martin Jon Adolfsson, creative director på Edelman Deportivo.

Övriga svenska byråer som tog plats på prispallen:

Åkestam Holst, IKEA, Irresistable pointless trueview ads (best use of online media)

Åkestam Holst, Audi, Safety code (online guerilla & innovation)

Acne, IKEA, IKEA's response to Balenciaga (best viral pr-campaign)

Acne, IKEA, This charges everything (real time response)

Abby priest, Adobe, The original brushes of Edvard Munch (digital campaigns)

Acne, this charges everything för IKEA, real-time response (PR).

Garbergs, Scouterna, Scout view (experience marketing)

Mediamonks, Audi, Sandbox VR (technical achievement)

B-Reel Ltd, Gorillaz, Official Gorillaz app (best streaming audio och music)

Creuna, White arkitekter, A new home for White (architecture & design)

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.