Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Welcom pimpar kooperationen

Publicerad: 26 oktober 2012, 09:56

Welcoms printannons för HSB

I sin nya kampanj för HSB vill Welcom uppmärksamma kundens historia. Samtidigt vill man ta död på kooperations mossiga rykte som företagsform.


Ämnen i artikeln:

WelcomHSB

FN har utnämnt år 2012 till Kooperationens år. Själva ordet kooperation kan låta mossigt. Samtidigt är kooperativt företagande den företagsform som har starkast tillväxt.

HSB är landets största bostadskooperation och ägs helt och fullt av sina 545 000 medlemmar.  Det innebär att alla som bosparar eller köper en lägenhet hos HSB blir medlemmar och får möjlighet att påverka.

Med kampanjen signerad Welcom vill HSB också visa att det går att driva ett lyckat företag utifrån kooperativa värderingar.

I printkampanjen knyter byrån an till HSB:s historia där man har haft en del i att utveckla bostadsstandarden i Sverige.

Med copytexten: "Arbetare vill inte tvätta sig - men nu finns i alla fall möjligheten." Ett budskap som hänvisar till arbetet med att höja badrumsstandarden i arbetarbostäder från 1920-talet och framåt.

I Welcoms utomhuskampanj för HSB Göteborg har byrån använt sig av abribustavlor på ett  innovativt sätt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

WelcomHSB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News