Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Werlabs gör sin första kampanj – uppmanar folk att sluta spegla sig

Publicerad: 3 Oktober 2019, 08:35

I sin första kommunikationskampanj vill health tech-bolaget Werlabs påminna om att vår spegelbild inte reflekterar hur vi egentligen mår. Kampanjen är framtagen med Werlabs nya huvudbyrå Post.


Ämnen i artikeln:

Daniel EkPostCristina StenbeckReklam

Werlabs, som erbjuder hälsokontroller genom blodprov, har blivit hajpade i techvärlden genom investeringar från Cristina Stenbeck, Avito-miljardärerna Filip Engelbert och Jonas Nordlander samt Spoitifygrundaren Daniels Eks fru Sofia Ek. Under september har bolaget blivit omskrivna för sina samarbeten med apotekskedjor och nu senast ICA.

Nu lanseras den första kommunikationskampanjen i Werlabs historia när man tar ytterligare ett steg för att nå en bredare målgrupp. Kampanjbudskapet är "Sluta spegla dig" och syftar till att få människor att sluta söka efter svaret i spegeln och istället ta reda på hur de egentligen mår, med hjälp av Werlabs hälsokontroll.

– De bilder vi matas med från reklam, sociala medier eller vår egen spegelbild säger inte särskilt mycket om hur vi mår på insidan, där det räknas. Med kampanjen vill vi väcka en tanke om hur vi ser på hälsa, skönhet och välmående i ett allt mer uppskruvat medielandskap, säger Leyla Larsson, brand manager på Werlabs, i ett pressmeddelande.

Post valdes till huvudbyrå innan sommaren och har tagit fram strategi, koncept och kampanj. Viktor Bolin, creative director, kommenterar:

– Vi startade Post för att kunna välja vilka uppdragsgivare vi jobbar med. Därför är Werlabs en riktig drömkund för oss, då deras produkt ger sina användare koll på sin hälsa över tid. Och det är väldigt smart, då det kan ge bättre livskvalitet genom att följa sina värden och sätta in åtgärder i tid. I stället för tvärtom.

Kampanjen startar idag och kommer att synas i print, tv och i samarbeten med olika
podcasts och influencers.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.