Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

West Prides pratglada affisch

Publicerad: 11 april 2013, 12:47

Dragsters snackiga Prideaffisch

Årets kampanj ”I AM PRIDE”, för West Pride av byrån Dragster Kommunikation, innehåller många porträttbilder, som kan prata.


Det började med en tom festivalaffisch tidigare i år, där alla som ville fick synas på bild. Efter två månader hade de fått ihop runt 130 olika porträttbilder som nu pryder affishen. Alla bilder tillhör personer som kom på den öppna fotografering som anordnades i Göteborg den nionde februari i år.

Men byrån tyckte inte riktigt att det räckte med det.

– Vi ville ta det ett steg längre och få affischen att "leva upp", förklarar Sara Persson, copywriter på Dragster Kommunikation, för Resumé.

Genom att ladda ner gratisappen Layar och scanna affischen kan betraktaren höra några av personerna på affischen berätta mer om sitt engagemang .

– I en digital version av affischen kan alla som vill nu också lägga till sin egen bild i affischen via appen, berättar Sara Persson.

Arbetsgrupp Dragster Kommunikation:

Klas Andén, AD

Sara Persson, copywriter

Johan Zätterström, webbutvecklare

Emelie Lindh, Final Art

Kim Nilsson, projektledare

Petter Jarenskog, operativ projektledare

Johan Klevfors, projektledarassistent


Länk till den digitala affischen:
http://iampride.se/

Linda Myrin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.