Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Wetterling Gallery till Le Bureau

Publicerad: 21 november 2008, 20:13

Ett klassiskt reklamuppdrag!
Le Bureau inleder ett samarbete med Wetterling Gallery.
– Med tanke på de oroliga tiderna blir det en såväl strategisk som kreativ utmaning för oss att hjälpa dem med försäljning, säger Claes Kjellström.


Le Bureau ska bland annat hjälpa Wetterling med hitta att vägar till nya kunder.

– De har redan en trogen kundkrets, men vi ska försöka utöka den på flera olika sätt, säger Claes Kjellström.

Le Bureau ska bland annat samarbeta med frilansande art directorn Magnus Löwenhielm, som hoppade av Brindfors.

– Vi vill förnya vårt sätt att jobba genom att plocka in Magnus, det blir så lätt alltid samma gamla gäng annars.

Claes Kjellström beskriver Wetterling Gallery som ett prestigeuppdrag, där den ekonomsiska ersättningen kommer i andra hand.

– Wetterling vill alltid ha bra grejer. Det är en förutsättning för att göra ett bra jobb kreativt.

Wetterling Gallery jobbade senast med Storåkers McCann.

– ­ De senaste månaderna har vi inte haft någon reklambyrå, men det var läge för oss att testa något nytt. Vi känner flera på Le Bureau sedan vi jobbade med TBWA för några år sedan, säger Simone Schmid, på Wetterling Gallery. ­

– Vi har också delat uppdraget i två delar. Tidigare gjorde reklambyrån även vår katalog, men det uppdraget har vi lagt ut på en grafisk designer. ­ Nu vill vi också prova flera alternativa kanaler i vår marknadsföring.

Arbetsgrupp: Claes Kjellström, Erik Bielke (kreatörer Le Bureau) Magnus Löwenhielm (art director frilans) Petra Dranger Jendermyr, produktionsledning.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.