Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Widespace lovar bättre synlighet i mobilen

Publicerad: 10 Juli 2015, 10:13

Patrik Fagerlund

Widespace anser sig ha lösningen på utmaningarna för mobilannonsörer.


Ämnen i artikeln:

Widespace

Det kan vara svårt för kampanjer att få genomslag online och att veta om annonserna verkligen ses av verkliga personer.

Enligt Widespace löser de problemet genom den nya tjänsten BrandView, vilken innebär att annonsörer bara betalar för den reklam som levererar varumärkeseffekt.

Widespace menar att den nya tjänsten ger högre observationsgrad i 94 procent av fallen.

– Viewability är ett hett ämne, men vi måste komma ihåg att det inte räcker för att skapa engagemang. Det är snarare kombinationen av viewability och relevans som är avgörande om man vill uppnå varumärkeseffekt. BrandView är ett steg på vägen mot att förändra sättet hur vi mäter och köper mobil annonsering, säger Patrik Fagerlund, vd på Widespace, i en kommentar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Widespace

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.