Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Wieden+Kennedy gör miljövänlig julkampanj

Publicerad: 13 december 2007, 08:58

Årets trendigaste julkort? Wieden+Kennedy London är både miljövänlig och låter användarna skapa digital julgransskog.


Miljömedvetenhet, digitalt och användarskapt. Kan det bli mer rätt? Julhälsningen från Wieden+Kennedy har alla rätt.

Det var länge sedan som företag insåg att julkort med frimärken på är en onödig kostnad och slöseri med skog. Digitala julkort är alternativ utan en virussmittat ont som proppar igen mejlens inbox.

Och envägskommunikation som julkort känns lite omodernt 2007.

Lösningen är att låta vänner och besökare odla och dekorera sin egen digitala julgran på en julkampanjsajt. Socialt media i stället för resursslöseri. Samtidigt lyckas Wieden+Kennedy att få lite reklam för sig själva.

Plantera en själv eller följ Resumés, något överdekorerade, gran fram till jul.

http://wiedenswood.com/

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.