Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Wiley/Y&R på värvningsoffensiv

Publicerad: 10 Maj 2011, 10:18

Efter A-Coms uppköp rekryterar nu Wiley/Y&R en hel arbetsgrupp. Första nyförvärvet: Copywritern Åke Larsson som senast igår kväll, tillsammans med Honey Design, vann JC Decauxs reklamtävling UTE.


Ämnen i artikeln:

Robert BrinkWiley & PartnersZeke TastasA-Com

Robert Brink, vd på Wiley/Y&R.

Efter sammanslagningen med Tank och Greatesty går Wiley/Y&R på värvningsoffensiv.

– Vi letar i princip efter en hel arbetsgrupp och vi behöver även dubbla uppsättningar av vissa tjänster. Vi går en spännande pitchhöst till mötes och gör oss helt enkelt redo, säger Robert Brink, vd på Wiley/Y&R.

Det första nyförvärvet är den meriterade copywritern Åke Larsson, som senast vann reklamtävlingen UTE i går med igår kväll med Honey Design.

Åke Larsson har ett förflutet på flera namnkunniga byråer som HLR, Publicis och Rönnberg McCann och Holy Diver.

– Det känns fantastiskt kul att börja på Wiley/Y&R, det är ett grymt gäng och den nya ledningen har ett tydligt fokus inför framtiden. Det är ju varje kreatörs dröm att få vara med om att bygga upp något nytt, både vad gäller kultur och kreativitet,  säger Åke Larsson.

Wiley/Y&R har nu 15 medarbetare. Bland kunderna finns Unilever, LG, Danone och Nordea Masters.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.