Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Will Ferrell hyllas för nytt reklamjobb

Publicerad: 9 Oktober 2013, 08:05

Den enda sak som är bättre än när Will Ferell gör briljant korkad reklam som Will Ferell är när Will Ferell gör briljant korkad reklam som Ron Burgundy i filmen Anchorman. Så lyder hyllningen från Adweek angående Will Ferells Dodge Durango-kampanj, som har gått upp strax innan den nya filmen Anchorman 2 har premiär.


Ämnen i artikeln:

Will FerrellOld MilwaukeeAdweek

Den amerikanske komikern Will Ferrell gjorde storsuccé med reklamfilmerna för ölen Old Milwaukee.

Den första filmen fick 730 000 Youtube-klick på två veckor.

Han är nu aktuell med en ny reklamserie – fast denna gång rör reklamen Dodge Durango.

Will  Ferell, som spelar huvudkaraktären Ron Burgundy i Anchorman, gör sig  bland annat lustig över att en häst bara har en hästkraft, medan Dodge  Durango har hela 360 hästkrafter.

Han har redan gjort sex spottar, som  precis har gått upp i amerikansk tv.

Adweek konstaterar att Will Ferrell är perfekt i rollen som en idiotisk krämare.

Wieden+Kennedy Portland har arbetat med Funny or Die samt deras produktionsgren Gifted Youth.

Gifted Youth producerade också Old Milwaukee-reklamen och slog sig samman med Caviar för att producera dessa spotar, enligt Adweek.

Chryslers  marknadsdirektör, Olivier Francois, har också meddelat att spottarna  endast är en aptitretare och att man ska producera ytterligare 67 videos  för nätet, enligt Adweek.

Arbetsgrupp:
Client: Dodge Durango
Agency: Wieden + Kennedy, Portland, Ore.
Creative Directors: Aaron Allen, Kevin Jones, Michael Tabtabai
Copywriter: Mike Egan
Art Director: John Dwight
Interactive Art Director: Chuck Carlson
Producer: Monica Ranes
Account Team: Kyleen Caley, Lani Reichenbach
Business Affairs Manager: Dusty Slowik
Executive Producer: Corey Bartha
Executive Creative Directors: Joe Staples, Susan Hoffman
Head of Production: Ben Grylewicz
Co-Writing Company: Funny or Die
Production Companies: The Gifted Youth, Caviar
Director: Jake Syzmanski
Executive Producers (Gifted Youth): Chris Bruss, Dal Wolf, Josh Martin, Ryan McNeely
Executive Producers (Caviar): Jasper Thomlinson, Michael Sagol
Line Producer: Stephan Mohammed
Director of Photography: Tim Hudson
Editing Company: Arcade
Editor: Geoff Hounsell
Post Producer: Leslie Carthy
Post Executive Producer: Nicole Visram
Visual Effects Company: Method
Visual Effects Supervisor: Ben Walsh
Lead Flame Artist: Claus Hansen
Visual Effects Producer: Colin Clarry
Executive Producer: Robert Owens
Titles, Graphics: Trailer Park, W+K Motion
Color Correction: Company 3
Colorist: Dave Hussey
DI Producer: Denise Brown
Song: “Grazing in The Grass,” The Friends of Distinction
Mix Company: Barking Owl
Mixer: Brock Babcock
Producer: Kelly Bayett

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.