Reklam
Willys marknadschef bäst i klassen
Publicerad: 15 oktober 2015, 14:16
Patrick Grabenbauer.
Willys marknadschef Patrick Grabenbauer utses ikväll till Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin
FT
Fredrik Thambert
I fjol var det Lidl som tog hem priset. I år är det Willys Patrick Grabenbauer som är Sveriges bästa marknadschef i dagligvaruhandeln. Deras koncept "Sveriges billigaste matkasse" har gett god effekt, menar han.
– Branschen är väldigt traditionell och kunderna tar till sig kommunikation på traditionella vägar. Därför blir det mycket odr och print. Men det digitala ökar kraftigt. Det gäller både köpt, digital kommunikation och vårt eget. Vårt lojalitetsprogram har exempelvis 1,8 miljoner medlemmar, säger han.
Willys jobbar med DDB Stockholm som huvudbyrå. De tar också hjälp av mediebyrån Bright Media Agency samt pr-byrån Cohn & Wolfe.
Övriga nominerade i kategorin:
Mikael Ekensteen, City Gross
Bodil Jönsson-Lindgren, Coop
Maria Nobel, Hemköp
Mats Liedholm , ICA
Caroline Forsshéll, Lidl