Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Willys marknadschef bäst i klassen

Publicerad: 15 Oktober 2015, 14:16

Patrick Grabenbauer.

Willys marknadschef Patrick Grabenbauer utses ikväll till Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin


Ämnen i artikeln:

WillysSveriges Bästa Marknadschef

I fjol var det Lidl som tog hem priset. I år är det Willys Patrick Grabenbauer som är Sveriges bästa marknadschef i dagligvaruhandeln. Deras koncept "Sveriges billigaste matkasse" har gett god effekt, menar han.  
– Branschen är väldigt traditionell och kunderna tar till sig kommunikation på traditionella vägar. Därför blir det mycket odr och print. Men det digitala ökar kraftigt. Det gäller både köpt, digital kommunikation och vårt eget. Vårt lojalitetsprogram har exempelvis 1,8 miljoner medlemmar, säger han.

Willys jobbar med DDB Stockholm som huvudbyrå. De tar också hjälp av mediebyrån Bright Media Agency samt pr-byrån Cohn & Wolfe.

Övriga nominerade i kategorin:
Mikael Ekensteen, City Gross
Bodil Jönsson-Lindgren, Coop
Maria Nobel, Hemköp
Mats Liedholm , ICA
Caroline Forsshéll, Lidl

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.