Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Wolodarski – skräll i reklamjury

Publicerad: 6 Juni 2013, 20:40

Wolodarski sticker ut bland reklamfolket i juryn för DN Reklamcupen.

Reklamskrällen: DN:s chefredaktör Peter Wolodarski tar plats i juryn för DN Reklamcupen.


Ämnen i artikeln:

ReklamcupenPeter WolodarskiDN Reklamcupen

I sommar avgörs DN Reklamcupen, för  tionde gången i ordningen.

Nästa vecka ska de inbjudna reklamskolorna  slåss om juniortiteln samt en plats i den stora cupen, sedan flyttar  tävlingen in i tidningen from den 17 juni. Varje match avgörs av en jury  på åtta personer från medie- och reklamvärlden. Den nionde  rösten är en ”folkets röst”.

DNs chefredaktör, Peter Wolodarski, sitter med i juryn för första gången.

– Om man vill kommunicera med en engagerad och köpstark publik finns nog  inget medium som kan konkurrera med morgontidningen. Och vi vet att  tidningsannonser, till skillnad från mycket annan reklam, inte uppfattas  som störande. DN Reklamcupen lyfter fram de vassaste exemplen från  branschen och sporrar oss alla att bli bättre, säger Wolodarski i ett pressmeddelande.

Specsavers marknadschef Marita Bertilsson är också ny i  juryn, vilket är andra gången en uppdragsgivare sitter med i juryn. En  annan nykomling i juryn är INGOs CD Christina Knight.

Övriga i juryn är vinnaren från förra året; Fredrik Espmark, Granath  Havas, Anders Hegerfors, copywriter Forsman & Bodenfors, Markus  Lindsjö, AD, The Fan Club, Dan Morén, Annonsdirektör på DN och  guldskriftsbelönade Linda Elers, copywriter på King.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.