Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 juni 2013, 20:40
Wolodarski sticker ut bland reklamfolket i juryn för DN Reklamcupen.
Reklamskrällen: DN:s chefredaktör Peter Wolodarski tar plats i juryn för DN Reklamcupen.
I sommar avgörs DN Reklamcupen, för tionde gången i ordningen.
Nästa vecka ska de inbjudna reklamskolorna slåss om juniortiteln samt en plats i den stora cupen, sedan flyttar tävlingen in i tidningen from den 17 juni. Varje match avgörs av en jury på åtta personer från medie- och reklamvärlden. Den nionde rösten är en ”folkets röst”.
DNs chefredaktör, Peter Wolodarski, sitter med i juryn för första gången.
– Om man vill kommunicera med en engagerad och köpstark publik finns nog inget medium som kan konkurrera med morgontidningen. Och vi vet att tidningsannonser, till skillnad från mycket annan reklam, inte uppfattas som störande. DN Reklamcupen lyfter fram de vassaste exemplen från branschen och sporrar oss alla att bli bättre, säger Wolodarski i ett pressmeddelande.
Specsavers marknadschef Marita Bertilsson är också ny i juryn, vilket är andra gången en uppdragsgivare sitter med i juryn. En annan nykomling i juryn är INGOs CD Christina Knight.
Övriga i juryn är vinnaren från förra året; Fredrik Espmark, Granath Havas, Anders Hegerfors, copywriter Forsman & Bodenfors, Markus Lindsjö, AD, The Fan Club, Dan Morén, Annonsdirektör på DN och guldskriftsbelönade Linda Elers, copywriter på King.
Magnus Helander