Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 november 2019, 09:15
I ”Feed Our Future”-kampanjen medverkar en grupp syriska flyktingbarn.
Foto: World Food Programme
World Food Programmes kampanj ”Feed Our Future” sätter ljus på att tre miljoner barn världen över varje år dör av hunger och undernäring. Kampanjen lanserar i samarbete biograforganisationen SAWA.
I FN-organet World Food Programmes nya reklamfilmen ”Feed Our Future” medverkar en grupp syriska flyktingbarn som är utvalda från lokalsamhället. Barnen leker i gruset med förstörda byggnader i bakgrunden, i en miljö som uppenbart är en krigszon. I bakgrunden sjunger en kör låten ”How Can I Tell You” av Yusuf Islam/Cat Stevens. Allt eftersom filmen fortskrider försvinner barnen en efter en, tills det endast finns en röst kvar. Avslutningen syftar till att avspegla den hårda verkligheten där tre miljoner barn världen över varje år dör som följd av hunger och undernäring.
Reklamfilmen utgör den andra fasen i ”Feed Our Future”-kampanjen, som görs i samarbete med biograforganisaitonen SAWA (The Global Cinema Advertising Association). Enligt World Food Programme har satsningen på bioreklam skapat en 40-procentig ökning i medvetenhet om organisationens arbete för att utrota svälten i världen.
– Vi har all orsak att tro att ’’Feed Our Future’’-kampanjen i år kommer att fortsätta öka medvetenheten om WFP och engagera en bredare publik i kampen mot hunger i världen. Vi tror att detta års kampanj är ännu mer emotionellt engagerande och vi förväntar oss att fler människor kommer att reagera på vår vädjan. I en värld full av oljud har biografen visat sig vara ett effektivt sätt för oss att nå fram, inte endast för att etablera vårt varumärke, utan även för att få biografpubliken att bli aktiva understödjare och bidragsgivare, säger Corinne Woods, marknadsföringsdirektör hos WFP, i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.