Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

WPP-byråer går samman

Publicerad: 13 Januari 2011, 07:44

Brittiska WPP är världens största reklamkoncern. Men i Skandinavien fungerar det inte. Nu slås norska WPP-byråerna Uncle Grey och Bates samman.


Ämnen i artikeln:

WPPGrey

I Sverige går just nu Grey och Ogilvy samman. Och i Norge blir Grey en del av Bates United.

– Vi ska ta tillvara Greys nationella och internationella kunder och ska samarbeta tätt med Greys nätverk i både Norden och övriga världen, säger Bates vd, Pål Trælvik, i ett uttalande.

För exakt ett år sedan tvingades Grey Oslo att lägga ned efter flera år med miljonförluster. Beslutet att lägga ned fattades på WPPs huvudkontor i London.

Efter nedläggningen var enda kvarvarande Greybyrån Uncle Grey. Men även den här byrån drogs med enorma omsättningstapp, mångmiljonförluster och personalflykt.

Att införliva Uncle Grey med Bates till en storbyrå med 70 anställde ansåg som enda lösningen. Nu representerar Bates i Norge Grey, Young&Rubicam, Ogilvy och JWT på den norska marknaden.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

WPPGrey

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.