Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

WPP köper Scholz & Friends tyska moderbolag

Publicerad: 20 april 2011, 07:42

Reklamjätten WPP köper Scholz & Friends tyska moderbolag.
Det betyder troligtvis att byråns samarbete med Lowe avbryts.


Ämnen i artikeln:

WPPScholz & Friends

WPP, världens största reklam- och mediebyråkoncern, känner av uppgång på den tyska marknaden. Därför slår man till och köper den tyska koncernen Commarco med 1200 anställda och omsättning på 1,3 miljarder kronor. Förutom Scholz & Friends ingår byråer som deepblue, gkk DialogGroup och United Visions Commarco.

Scholz & Friends som är ledande reklambyrå i Tyskland har haft fler olika ägare de senaste åren. Just nu har man ett samarbete med IPGs Lowe Deutschland.

– I väntan på att affären godkänns av myndigheter ska vi diskutera med kollegorna på Scholz & Friends om framtiden, säger en talesperson på Lowe.

I höstas fick Scholz & Friends storkunden Opel. Hur det går med WPP som ägare är ännu oklart. WPP-byråerna Ogilvy och JWT jobbar i dag med Ford.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

WPPScholz & Friends

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.