Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

WPP ökar försäljningen

Publicerad: 28 April 2014, 07:54

Martin Sorrell, WPP-boss.

Foto: Tero Marjamäki.

Nätverket WPP har ökat sin försäljning med 1,5 procent till 4,3 miljarder dollar under det första kvartalet. Ett starkare pund är en bidragande orsak.


Ämnen i artikeln:

Sir Martin SorrellWPP

Det London-baserade holdingbolaget uppger att starten för Q1 liknar det  fjärde kvartalet förra året med tillväxt inom en rad regioner och  sektorer, enligt Adweek.

Starkaste tillväxtområdena är: medieinvesteringar, varumärken, hälsoområdet och specialistrådgivning.

WPP  hade särskilt stark tillväxt i Nordamerika och Storbritannien, där man  ökade med 7,3 procent. WPP rapporterade att 1,3 miljarder dollar av  försäljningen var kopplat till nya affärer.

Nätverket menar också att trenden är ungefär densamma som under förra året. Det  vill säga företagen visar ett ökat självförtroende när det gäller  marknadsföring i och med en bättre global konjunktur och stora evenemang  som vinterspelen i Sotji, fotbolls-VM i Brasilien samt mitterminsval i  USA.

WPP räknar med en tillväxt på 3 procent för året, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Sir Martin SorrellWPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.