Reklam
WSP visar flippade framtidsvisioner i nya konceptet
Publicerad: 25 mars 2019, 10:06
Bergochdalbane-pendling, "Göteholm" och kompiskurer. Tre tvistade framtidsscenarier som WSP kommunicerar i sitt nya kommunikationskoncept.
WSP delaktiga i mängder av samhällsutvecklingsprojekt världen över som globala rådgivare och konsulter. Kommunikationskonceptet "WSP framtidssäkrar världen" är ett sätt för sätta ljus på viktiga framtidsfrågor som urbanisering, mobilitet och social hållbarhet.
– Även om vi inte vet exakt vilka utmaningar som framtiden kommer innebära, så ser WSP till att det blir bra. Med kampanjen vill vi synliggöra detta på ett humoristiskt sätt. Vi är relativt välkända i branschen, men med denna kampanj vill vi kommunicera vår kunskap och skapa debatt hos den samhällsintresserade allmänheten, säger Helene Schöldsten, tillförordnad kommunikationschef på WSP i en kommentar.
Kampanjen rullar igång digitalt, i print, utomhus och i egna kanaler med start idag den 25 mars. Konceptet är framtagen tillsammans med den nya byråpartnern JMWGolin, som under det senaste året jobbat med såväl reklam- som pr-uppdrag för WSP.
Arbetsgrupp: Projektledare JMW: Janna Schibbye Kreatör/Copy JMW: Joakim Karlsson Kommunikationschef WSP: Helene Schöldsten Projektledare WSP: Jeanette Andersson Produktionsledare WSP: Charlotta Nordin