Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

WSP visar flippade framtidsvisioner i nya konceptet

Publicerad: 25 mars 2019, 10:06

Bergochdalbane-pendling, "Göteholm" och kompiskurer. Tre tvistade framtidsscenarier som WSP kommunicerar i sitt nya kommunikationskoncept.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

WSP delaktiga i mängder av samhällsutvecklingsprojekt världen över som globala rådgivare och konsulter. Kommunikationskonceptet "WSP framtidssäkrar världen" är ett sätt för sätta ljus på viktiga framtidsfrågor som urbanisering, mobilitet och social hållbarhet.

– Även om vi inte vet exakt vilka utmaningar som framtiden kommer innebära, så ser WSP till att det blir bra. Med kampanjen vill vi synliggöra detta på ett humoristiskt sätt. Vi är relativt välkända i branschen, men med denna kampanj vill vi kommunicera vår kunskap och skapa debatt hos den samhällsintresserade allmänheten, säger Helene Schöldsten, tillförordnad kommunikationschef på WSP i en kommentar.

Kampanjen rullar igång digitalt, i print, utomhus och i egna kanaler med start idag den 25 mars. Konceptet är framtagen tillsammans med den nya byråpartnern JMWGolin, som under det senaste året jobbat med såväl reklam- som pr-uppdrag för WSP.

Arbetsgrupp: Projektledare JMW: Janna Schibbye Kreatör/Copy JMW: Joakim Karlsson Kommunikationschef WSP: Helene Schöldsten Projektledare WSP: Jeanette Andersson Produktionsledare WSP: Charlotta Nordin

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.