Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

WWF:s första svenska reklamfilm

Publicerad: 15 Juni 2009, 11:51

Den 7 mars har en ny kampanj från Världsnaturfonden WWF premiär i TV4. Kampanjen ska fokusera på klimatlösningar istället för klimatproblem.


Ämnen i artikeln:

WWF

Kampanjen är framtagen av frilansteamet Hasse Malm och Lasse Burell . Filmen har producerats av Andes Gernandt på The Producers och regissör är Jesper Andersson.

Filmen, som även kommer att backas upp av annonser i dagspress samt webb, är en del av WWF:s stora satsning på klimatfrågor. Kampanjen ska dels visa att WWF är den bästa kanalen för att påverka beslutsfattarna och dels öka varumärkets kännedom.

Filmen är den första svenska reklamfilmen för WWF. Enligt frilansteamet bygger filmens idé på att beslutsfattarna just nu mest ägnar sig åt diskussioner och debatter och att WWF därför behöver allmänhetens stöd.

– Idag fastnar beslutsfattarna i procentdebatter och ju längre de väntar desto större och dyrare klimatproblem lastar de över på nästkommande generationer. Vi vill att de ska våga fokusera på långsiktiga lösningar bortom nästa mandatperiod, och det snabbt. Klimatproblemen går fortfarande att lösa, men vi behöver allmänhetens stöd för att kunna väcka beslutsfattarna, säger Mariann Eriksson, kommunikationschef på WWF Sverige.

WWF

Arbetsgrupp: Hasse Malm och  Lasse Burell , frilansteam
Produktionsbolag: The Producers
Producent: Anders Gernandt
Regissör: Jesper Andersson
Foto: Marek Wieser
Post production: Riviera

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

WWF

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.