Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

X-Factor-profilen Malcolm B frontar Adidas

Publicerad: 15 augusti 2013, 09:58

Malmcolm B vann visserligen inte TV4:s X-Factor, men har nu utsett till Adidas Originals nya ansikte för höstens reklamkampanj ”Unite all Originals”, vilken går upp idag.


Ämnen i artikeln:

Adidas

Kampanjen ska framförallt drivas i digitala och sociala medier, men ska också synas i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Adidas samarbete med Malcolm B handlar dock inte bara om honom som affischnamn, utan ska också fördjupas i en digital kampanj.
-  Malcolm B är en grym artist och en orubblig förebild för många. Med  hans attityd, äkthet och viljan att gå sin egen väg känns han som en  given medlem i adidas Originals-familjen. Vi hoppas på ett långsiktigt  samarbete där vi kan växa tillsammans, säger Filip Göransson,pr-chef på  Adidas i en kommentar.

Malcolm B är också aktuell med ett skivsläpp i höst:
–  Det känns kul att få jobba så nära med adidas Originals eftersom de har  en tung koppling till den musikstil jag håller på med. Det kommer att  bli en galen höst, säger Malcolm B i en kommentar.

Adidas dam- och  herrkollektion är inspirerad av världens snabbaste djur – geparden.  

Adidas ska även erbjuda klassiska plagg som wind breaker och track top i  uppdaterade versioner.

Malcolm sällar sig till en exklusiv skara  artister som har samarbetat med Adidas genom åren – bland annat Robyn,  Snoop, Ian Brown och inte minst ett av de första samarbetena Run DMC.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Adidas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.