Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

XXL:s prispress är gjord av guld

Publicerad: 18 oktober 2018, 13:46

Linda Beigler vinner sporthandelskategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer.


Ämnen i artikeln:

ReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018

Norska XXL har i det närmaste varit synonyma med bilagor i morgontidningarna sedan etableringen på den svenska markanden. Det senaste året har man drivit upp medieinvesteringarna med 21 procent brutto. Under perioden har kedjan delvis gått från printannonsering och satsat mer på tv. Under det senaste året lanserades prisroboten som fixar samma låga pris finns både i varuhus och digialt. Det har gjort XXL till förstahandsval.

– Som grundfilosofi har vi lägsta priset. Förra året beslutde vi om samma pris i digital och fysisk butik. Och i slutet av 2017 gjorde vi en kampanj runt lanseringen. Sedan är vi duktiga på att hålla fast vid störst urval, kända varumärken och låga priser, säger marknadschefen Linda Beigler.

Vad är viktigast för att behålla den positiva utvecklingen?
– Den datastrategi vi har är att analysera mer av marknad och konsumenter. Vi måste fråga oss själva om vi kan förbättra oss och uttrycka oss annorlunda så att man inte fastnar.

Linda Beigler vinner sporthandelskategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer med motiveringen:

"Årets vinnare har tidigare pumpat upp kännedomen med ökad närvaro. Men nu är varumärket så stark att även förstahandsvalet följt efter."

Byråer
Reklam: Chaerven
Mediebyrå: Bizkit Havas

Övriga nominerade i kategorin sporthandel:
Mats Holmstrand, Intersport
Joakim Friedman, Sportamore
Pino Roscigno, Stadium

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.