Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Yello Strom väljer TV4

Publicerad: 18 februari 2008, 14:04

I början av hösten lanserades den tyska elleverantören Yello Strom i Sverige. Företaget annonserade stort i print, utomhus, på internet och delade ut 15 000 gula rosor. Nu satsar de på reklamfilm.


Under hösten syntes plötsligt annonser med texten ”Äntligen gul ström” i Sverige. Kampanjen togs väl emot och kunder uppgav enligt Yello Strom att kampanjen väckte nyfikenhet och hade ett angeläget budskap.

– Vi blev jätteglada när fick se resultatet. Dessutom ökade antalet personer som besökte vår sajt under kampanjperioden. Totalt hade vi mellan 10 000 – 15 000 besökare under de veckor den gick, säger Susanne Hallberg, marknads- och försäljningschef i Sverige.

Nu släpper företaget en reklamfilm för att nå fler svenska kunder. Filmen, som ska utmana jättarna i branschen, kommer endast att gå på TV4. Premiären var vid sjutiden på måndagsmorgonen.

Filmen, som kommer att gå under två veckor, är framtagen av den tyska reklambyrån Jung von Matt. Den svenska dubbningen har gjorts av den stockholmsbaserade byrån Gadd.

– Yello Strom har blivit en stor aktör i Tyskland tack vare sitt konsumentvänliga erbjudande och kommunikationen kring det. Nu gör vi samma sak i Sverige. Vi vill bli mer synliga och kända på den svenska marknaden. De flesta av våra kunder hittar oss på nätet, och vi hoppas fler ska hitta oss där efter den här kampanjen, säger Susanne Hallberg.

Yello Strom finns idag i Tyskland och Sverige.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.