Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 februari 2015, 08:27
Joakim Ewetz
Foto: Pressbild
Brand Experience-byrån Yellon rekryterar Joakim Ewetz som strateg. I samband med det börjar byrån erbjuda filmområdet explainer video.
Ämnen i artikeln:
YellonJoakim Ewetz, nyrekryterad strateg på Yellon, har lång erfarenhet av explainer video – framförallt från sitt eget bolag explainer.se. Nu tar han med sig sin kunskap och erfarenhet för att stärka brand Experience-byrån.
– Vi driver hela processen från strategi, budskap och manus till illustration, animation och produktion, säger Joakim Ewetz.
Explainer video är kortare filmsekvenser som på ett okomplicerat sätt visar upp en produkt för marknaden. I pressmeddelandet står att det "genom noggrann strategi och rätt ton finns möjlighet att stärka produktens eller företagets position, samt ge en djupare relation till kunderna".
– Explainer video som en del av content marketing blir allt vanligare. Att förmedla ett ofta komplicerat innehåll med hjälp av rörlig bild gör det lätt för mottagaren att förstå budskapet. Sociala medier anpassar sig mer och mer till rörlig bild och företag inser detta i allt större omfattning. Explainer video är ett nytt marknadsföringsformat som ligger rätt i tiden och fungerar på flera plattformar, säger Joakim Ewetz.
I stärkandet av varumärken arbetar Yellon med tre fokusområden – arkitektur, design och kommunikation. Avancerandet med explainer video gör att byrån växer ytterligare inom området kommunikation.
– Yellons vision är att vara med och forma utveckling, säger Markus Leijonberg, vd på Yellon.
Linnéa Kihlström
Ämnen i artikeln:
Yellon