Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Yes är svenskarnas favoritmärke

Publicerad: 22 augusti 2008, 07:32

Älska Mer, säger reklamen. Men det är Yes som svenskarna älskar mest. Det visar en ny rapport från ISI Wissing.


Yes är svenskarnas favoritmärke.

Diskmedlet Yes är undersökningens verkliga vinnare. Varumärket hamnar i topp både när det gäller att vara omtyckt, älskad och kundnöjdhet.

– Vi är mycket stolta över resultatet. Vi ser detta som ett erkännande från våra konsumenter. Vi har länge arbetet hårt och konsekvent för att förmedla våra produkters kvalitet, säger Cecilia Udekwu, kommunikationschef på Procter & Gamble.

Undersökningen omfattar 1 000 personer mellan 15 och 65 år. Totalt har 468 varumärken undersökts. Här är topplistorna.

Mest omtyckta:
Yes
Apoteket
IKEA
Adidas
Sony Ericsson
Lambi
Svinto
Ajax
Nokia
ElectroHelios

Mest älskade:
Yes
Apoteket
IKEA
Lambi
Sony Ericsson
Adidas
Svinto
Nokia
Ajax
Levis

Mest nöjda kunder:

Yes
IKEA
Lejonet och Björnen
GANT
Lambi
Svinto
Sony Ericsson
Adidas
Zoégas Kaffe
Apoteket

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.