Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Yes blir Norge-historia

Publicerad: 22 maj 2012, 12:16

Yes ska erövra Norge ikädd stickad mössa.

Foto: Johan Töpel.

Svenska Youme Agency hjälper Procter & Gamble att introducera Yes på den norska marknaden. Kampanjen riktar sig i första hand till de 100 viktigaste inköpscheferna hos den norska dagligvaruhandeln.


– De blir överrösta av rationella argument och då känns det klokt att  tala lite mer till hjärtat än till hjärnan, säger Martin Johansen,  kreativt ansvarig på YouMe Agency i en kommentar.

I kampanjen ingår även  resebloggen Yes til Norge, där en Yes-flaska i stickad mössa berättar om  sin resa mellan just Sverige och Norge.

Här skickar Yes-flaskan även från gång till annan personliga brev till inköparna:
–  Det är en rolig men tuff utmaning att etablera ett nytt diskmedel på  den norska marknaden, säger Caroline Söderblom, Nordisk PR Manager för  Procter & Gamble i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.