Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 juni 2009, 12:24
Ymer reklambyrå vann pitchen för Liljeholmstorget, ett nytt köpområde i Stockholm. I slutet av sommaren kommer den första kampanjen.
Bild: Liljeholmstorget
Den 22 oktober invigs det nya köpcentret. Liljeholmstorget, som ägs av Citycon, får 90 butiker, caféer och restauranger.
Nu har Ymer reklambyrå vunnit uppdraget att marknadsföra den nya handelsplatsen till Stockholmarna.
Enligt Marita Floman, centrumchef för Liljeholmstorget, vann Ymer uppdraget för att de presenterade ett tilltalande koncept för både den fysiska mötesplatsen och webben.
– Vi vill göra Liljeholmstorget till den självklara vardagliga handels- och mötesplatsen för dem som pendlar, bor och jobbar nära Liljeholmen. Kvarterskänsla är något som kommer att genomsyra både kommunikation och känsla på plats, säger Mats Wallin, vd på Ymer, i en kommentar.
Första kampanjen kommer efter sommaren.
Linda Fagerlind