Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

YouMes vd startar ny byrå

Publicerad: 25 November 2014, 09:20

Rodrigo Pozo Graviz.

Foto: Pressbild.

Diplomat-gruppen växer med en ny byrå. Rodrigo Pozo Graviz lämnar vd-posten på YouMe för att starta upp en ny verksamhet inriktad på kreativ kommunikation i alla kanaler.


Ämnen i artikeln:

Rodrigo Pozo GravizDiplomat CommunicationsOscar HyléenDiplomatHans SydowGraviz

Den nya byrån heter Graviz efter grundaren Rodrigo Pozo Graviz. Han själv äger 80 procent och Diplomat äger resten. Från starten efter årsskiftet kommer de att vara sex anställda som följer med från YouMe, liksom strategen Hans Sydow.  

– Det blir än mer fokus på det interdisciplinära. Pr blir en allt vanligare integrerad del i byråerna och vi ser att det behövs fler discipliner samlade runt bordet, säger Rodrigo Pozo Graviz.  

Diplomat-gruppen består nu av tre byråer: Diplomat, YouMe och Graviz.  

– Rodrigo lyfte frågan i styrelsen strax före sommaren och vi bestämde oss snabbt för att medverka till uppstarten av det nya bolaget. Rodrigo är en geniun entreprenörssjäl med förutsättningar att skapa nya spännande verksamheter, säger Oscar Hyléen, vd på Diplomat, i en kommentar.

Den nyaa byrån kommer att syssla med reklam och kampanjer, medan YouMe renodlas som en varumärkesbyrå. Sedan Pär Pärsson kom in som delägare från Grow har den typen av uppdrag växt.

– Men vi kommer fortfarande att samarbeta, säger Rodrigo Pozo Graviz.   

Varför väljer ni att dela upp verksamheterna?
– Det finns olika vägar att gå när man bygger företag. Antingen integrerar man allt, eller så fokuserar man på det man är bäst på. Vi vill fortsätta vara en liten snabbfotad byrå men samtidigt samarbeta i gruppen.

Hur valde du namnet på byrån?
– Det är en hyllning till släkten på min mammas sida, och att jag själv är stolt över det jag gör. Att sätta sitt eget namn på byrån ställer krav på att alltid leverera på topp.

Från start tar Graviz med sig kunderna Nacka Strand, Fox, Sveriges Annonsörer och Nigab från YouMe. De räknar med att vara lönsamma redan första året.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.