Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 februari 2008, 08:55
Young Creatives – den internationella reklamtävlingen för unga kreatörer – byter namn till Young Lions.
Samtidigt tillkommer en mediekategori.
Tävlingen ingår i Cannes Lions och består från och med i år av tävlingskategorierna cyber, print, film och media.
– Den nya mediekategorin går ut på att skapa en kreativ medieplan och är öppen för strateger på medie- och reklambyråer samt studenter så länge de inte är äldre än 28 år, säger Mårten Larsson, projektledare för Young Lions på Sveriges Reklamförbund, i en kommentar.
I dag öppnas sajten younglions.se späckad med information om uttagstävlingen. I år lämnas bidragen in digitalt. Tävlingen genomförs 14-17 mars och prisutdelning samt fest äger rum i maj.
Juryn för den svenska uttagningen består av Peter Cederholm från Carat, fjolårsvinnaren Sandra Beijer på Garbergs, David Sundin från Great Works, Emma Eriksson från Le Bureau och Silla Levin, Forsman & Bodenfors.
Åtta unga svenska kreatörer kommer att tävla i Cannes.
Magnus Helander