Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Youtube lanserar nytt annonsformat

Publicerad: 3 April 2018, 09:02

Det nya formatet trueview for reach ska kombinera styrkorna hos bumper ads med trueviewformatet.


Ämnen i artikeln:

YoutubeReklam

Youtube ervjuder annonsörer en rad olika annonsformat. För två år sedan införde plattformen så kallade "bumper ads", sex sekunder långa annonser som inte går att hoppa över och som visat sig vara en utmaning för kreatörer att anpassa sig till.

Ytterligare ett format är de så kallade trueview-annonserna, annonser där man som annonsör endast behöver betala om användaren sett minst 30 sekunder av annonsen eller interagerat med någon call to action från annonsören. Trueviewannonserna är placerade innan eller mitt i ett klipp.

Medan bumper ads använts för att uppnå räckvidd har trueview-annonser använts för att driva engagemang. Det nya formatet är tänkt att blanda de två egenskaperna och annonsköpare kommer numera att kunna köpa Trueview for reach genom CPM-köp, det skriver Youtube på sin blogg.

Det är ännu oklart exakt hur de nya annonsformaten kommer att se ut.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

YoutubeReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.