Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Youtube-profil frontar universitet

Publicerad: 29 Mars 2017, 10:55

Youtubern Hampus Hedström tar reda på om vi verkligen måste röra på oss i en ny reklamfilm signerad Rodolfo.


Ämnen i artikeln:

LinnéuniversitetRodolfoInnovationsbyråerYoutube

Idag släpps den andra delen av miniserien "Borde inte mer vara möjligt" med profilen Hampus Hedström. Konceptet bakom filmerna har använts i Linnéuniversitetets kommunikation under två år.
– Konceptet "borde inte mer vara möjligt nu" togs fram för att utmana och väcka nyfikenhet kring vilka problem som vi egentligen borde kunna lösa. Vi vill inspirera fler att söka sig till utbildning för att hitta svar, men insåg att då räcker det inte om bara vi ställer frågorna. Vi behöver få unga att fråga och prata om möjligheterna, och då var Hampus ett självklart val, säger Ingrid Persson, kommunikationschef på Linnéuniversitetet, i ett pressmeddelande.

Hampus Knutsson har över 200 000 prenumeranter på Youtube och 230 000 följare på Instagram.
– Hampus har en unik förmåga att prata om samhällsfrågor på ett roligt och enkelt sätt. Med Hampus hoppas vi att nå ut med våra budskap till hundratusentals unga killar och tjejer. Om en bråkdel av dem blir intresserade av forskning så vore det fantastiskt, kommenterar Ingrid Persson.

Kampanjen har tagits fram av Rodolfo i samarbete med Splay.

Jag är lite lat, och kanske lite dum, men måste vi verkligen träna…? Men i samarbete med linnéuniversitetet så har jag fått svar på det. Se filmen här: Länk i min bio > @hampushedstromEtt inlägg delat av Hampus Hedström (@hampushedstrom) Mar 24, 2017 kl. 11:17 PDT

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.