Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Youtube-succé för ANR BBDO

Publicerad: 2 Maj 2014, 07:42

Kampanjen ”Leva med lagg” är redan uppe i fyra miljoner Youtube-klick. Kort efter att Ume.net-kampanjen lanserats toppade videon Youtube-listan i USA. ANR BBDO ligger bakom succén.


Ämnen i artikeln:

Fredrik PantzerhielmUme.netOculus Rift

– Det känns lite ”Epic Split” över det hela, säger projektledaren Fredrik Pantzerhielm på ANR BBDO, som ligger bakom kampanjen.

Ume.net  har gått ut i en kampanj där man visar vad som händer när man får lagg i  det verkliga livet. Kampanjen har endast legat ute ett par dagar och är  redan uppe i fyra miljoner Youtube-klick.

Byrån har använt  VR-glasögonen Oculus Rift och ett specialbyggt system för att låta fyra  testpersoner prova alltifrån bowling till areobics – med lagg.

Projektledaren Fredrik Pantzerhielm berättar hur just Oculus Rift kom in i bilden.

–  Min fru hade beställt en jacka på Ebay, men när den skulle hämtas ut på  Posten fanns det två paket. Ett med jackan, och ett paket som innehöll  Oculus Rift. Så precis när vi hade knäckt idén om lagg sade jag att har  ett par sådana hemma, haha, säger han.

Experimentet visas på Umeås lokal-tv från den 28 april samt på kampanjsidan.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.