Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

YouTubers hjälper annonsörer mäta sina influencerkampanjer

Publicerad: 1 Mars 2017, 13:10

Fejzullah Gasi, Ali Alfredji och Mustafa Alfredji

Foto: TubeView

YouTube-profilerna Mustafa Alfredji och Fejzullah Gasi lanserar verktyget TubeView som ska ge annonsörer fler variabler för mätning av deras influencer-kampanjer på YouTube.


Ämnen i artikeln:

Influence MarketingInfluencersYoutubeDigitalbyråer

De två Malmö-killarna Mustafa Alfredji och Fejzullah Gasi driver Youtube-kanalen "Raggningspartiet", en kanal riktad mot ungdomar och tar upp ämnen som sex, kärlek och relationer. Kanalen har cirka 55 000 prenumeranter.  Sedan tidigare driver de även influencer marketing-byrån YouCollide.

Idag lanserar de det nya verktyget TubeView – ett mätverktyg som ska hjälpa annonsörer att mäta sina samarbeten med YouTube-influencers. Verktyget ska ge tillgång till data som retention och genomsnittlig visningstid, data som YouTube för tillfället inte tillhandahåller.

– I alla andra branscher jobbar man datadrivet för att öka företagets intäkter, förbättra en produkt eller samla information om sin målgrupp. Men när det kommer till influencer marketing så finns det väldigt mycket data att hämta, men ironiskt nog har man har inte kunnat mäta den ordentligt. Dagens marknadsförare har investerat stora summor utan att först veta deras ROI. TubeView kommer att underlätta jobbet för dagens marknadsförare och också alla YouTubers som gör samarbeten med företag, förklarar Fejzullah Gasi, medgrundare av TubeView.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.