Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Yrgo kampanjar genom färdigförpackade utbildningar

Publicerad: 4 Mars 2019, 12:59

Yrkeshögskolan Yrgo är en av Sveriges största. I det nya kommunikationskonceptet lanserar man sina utbildningar som förpackningar.


Ämnen i artikeln:

YrgoEhrenstråhleReklam

I höstas inledde yrkeshögskolan Yrgo ett samarete med Ehrenstråhle. Ett halvår senare lanserar man nu ett nytt kommunikationskoncept, "Din framtid förpackad", som ska locka ytterligare studenter till skolan.

I konceptet har Ehrenstråhle "produktifierat" skolans utbud av utbildningar med hjälp av inspiration från detaljhandeln.

– Utbildning är något abstrakt och de flesta aktörer kommunicerar likadant: det är allvarliga människor i bygghjälm och folk som skrattar åt skärmar. Vi kände ett behov av att differentiera oss, säger Jessica Ohliw, kommunikatör och beställare av konceptet på Yrgo.

Den förta delen av kampanjen, som kommer att synas i utomhus, print och online har gått live under dagen.

– Vårt breda och brokiga utbud är ytterligare ett skäl till att vi ville ha ett tydligt koncept som håller ihop vårt erbjudande. Det känner vi att vi har nu och det ska bli väldigt spännande att se hur det här tas emot, säger Jessica Ohliw.

Arbetsgrupp, Ehrenstråhle:

Sophia Meier, projektledare

Marie Molander, produktionsledare

Johan Nerman, copywriter

Jakob Elmgren, art director

Linda Engström, designer

Lisa Thunander

Satany Doughouz, designer

Anna Mattsson, social media manager

Studio Mint:

Karl Vestklev, retuschör

Anton Forsberg, 3D

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

YrgoEhrenstråhleReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.