Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ytterligare lejon till Doconomy

Publicerad: 21 Juni 2019, 15:58

DO Black heter bankkortet som utvecklats för att mäta konsumtionens klimatpåverkan. Kampanjen har tidigare belönats med ett Grand Prix i Cannes Lions. Nu får den ytterligare tre brons i kategorin sustainable development.


Ämnen i artikeln:

DoconomyCannes LionsReklamCannes Lions 2019

Det är RBK som får fylla ut sina resväskor hem till Sverige med ytterligare tre priser.

Målet med Doconomy och kreditkortet DO Black är att minska de koldioxidutsläpp som sker genom kortköp. Varje produkt får ett värde baserat på hur mycket koldioxid den släpper ut. Istället för de sedvanliga bonusarna har DO Black istället en gräns som gör att det inte kan genomföra transaktioner som skulle göra ett alltför stort klimatavtryck.

Grand Prix i kategorin sustainable development går till Clemenger BBDO och Mars för sin "The lions share".

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.