Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Zakrisson tog hem pitch för Mitsubishi

Publicerad: 18 februari 2008, 12:55

Inför introduktionen av Mitsubishi Motors nya modell Lancer har bilföretaget letat byrå. Uppdraget gick till Zakrisson.


I fredags blev det klart att Zakrisson tog hem uppdraget för Mitsubishi Motors. Enligt bilföretaget stod valet mellan en frilansgrupp, en pr/reklambyrå, och deras befintliga taktiska byrå Zakrisson. I slutändan segrade Zakrisson.
– Zakrisson hade det kommunikativa koncept som   vi anser   passade bäst för denna produkt. Det här har   givit dem   möjlighet   att visa upp en bredare sida som byrå för Mitsubishi Motors. Vi ser   nu, med spänning,   fram emot att få jobba tillsammans med dem och presentera nya Lancer, en av Mitsubishi Motors största lanseringar på länge, säger Niclas Larsered, marknadschef på Mitsubishi Motors.

Vilka var de andra byråerna som de slog ut?
– Det vill jag inte kommentera. Det enda jag kan säga är att det har varit ganska korta puckar och Zakrisson hade därmed en fördel av att vi jobbat med dem tidigare, säger Niclas Larsered.

Zakrisson kommer nu att ta fram en strategisk kampanj med ett taktiskt maner åt Mitsubishi Motors inför lanseringen av deras nya Lancer. Kampanjen kommer att dra igång vecka 10.

Kan du berätta om den kommande kampanjen?
– Vi kommer inte att gå i tv men i övrigt satsar vi på i stort sett all annan media. Kampanjen ska appellera till en bred målgrupp och kommunicera budskapet på ett bra sätt samtidigt som den sticker ut, säger Niclas Larsered.

Zakrisson

Arbetsgrupp: Mathias Zakrisson ad, Svante Törngren copy, Niklas Zachrisson-Forsell projektledare, Marlene Grundell-Frisk original

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.