Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Zara Larsson frontar Clinique

Publicerad: 10 februari 2016, 09:51

Zara Larsson gör reklam för Clinique.

Foto: Playwithpop.com

Svenska artistexporten Zara Larsson har signat reklamdeal med Clinique. I en ny kampanj visar hon upp fyra olika looks och versioner av hennes låt ”Lush Life”.


Ämnen i artikeln:

Zara Larsson

18-åriga Zara Larsson gör nu reklam internationellt. Det är skönhetsföretaget Clinique som tagit in sångerskan för att marknadsföra sina läppstift digitalt. Kampanjen heter ”Play with pop” och rullar även hos Clinique i Sverige.

Här hörs Zara Larsson sjunga fyra versioner av sin populära låt ”Lush Life” och samtidigt visa fyra olika looks. Cliniques idé är att visa upp fyra olika läppstift vid olika humör. På sajten Play With Pop kan man således välja vilken makeuplook man känner för och få en remix av Lush Life, där även en ny video visas till varje look.

Bakom kampanjen står byrån Wieden + Kennedy New York. Arbetsgruppen består av ett 30-tal personer.

Här summeras kampanjen:

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Zara Larsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.