Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Zara Larsson hjälper Fotografiska att fånga upp drömmar

Publicerad: 14 december 2016, 12:07

I samband med utställningen ”We Have A Dream” erbjuder Fotografiska möjligheten för vem som helst att dela med sig av sin dröm.


Ämnen i artikeln:

FotografiskaZara LarssonOrd&Bild

Drömmarna samlas på webbplatsen dreamcatch.se. Man kan antingen spela in en personlig film eller skriva en text. Bakom utställningen We Have A Dream står fotografen Albert Wiking som tillsammans med Oscar Edlund arbetat med projektet i ca 15 år.

Utställningen består av 114 porträtt av människor som är förknippade med att göra skillnad: till exempel Zara Larsson, Dalai lama, Malala och Quincy Jones.

På Fotografiska har ett drömfångarbås installerats där människor kan gå in och spela in sina drömmar. Drömmarna kan också delas via Instagram och Twitter under #dremcatchfotografiska eller via dreamcatch.se. Kampanjen är framtagen av Ord & Bild Reklambyrå och innehåller bland annat filmer där Jason "Timbuktu" Diakité, Zara Larsson och Alek Wek berättar om sina drömmar.

– Vi tycker det här är ett aktuellt och viktigt ämne och ett engagerande sätt kommunicera vikten av människors drömmar i stort som smått. Själva utställningen fokuserar mycket på medmänsklighet och människans rättigheter, men alla typer av drömmar är välkomna. Vi hoppas på att vi får in tusentals med drömmar och vem vet, kanske kommer några drömmar att uppfyllas, säger Karl Skoog, marknadschef på Fotografiska i ett pressmeddelande.

Utställningen We Have A Dream pågår till och med 19 februari.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.