Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Zara Larsson kampanjar mot bostadsbristen

Publicerad: 1 December 2015, 09:14

I kampanjen #flerhem ska Hyresgästföreningen göra innehåll av allmänhetens förslag på hur bostadssituationen ska lösas.

I Hyresgästföreningens kampanj för fler hyresrätter har man värvat den 17-åriga artisten. Hon kommer prata om kampanjen #flerhem i sina sociala kanaler.


Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenActionistSlutet är näraZara Larsson

Det är allmänheten som ska komma med förslag på hur bostadsbristen ska lösas. Sen ska Actionist skapa snackisar av förslagen som sedan ska spridas i sociala medier. Zara Larsson kommer prata om #flerhem i sin podd "Den fantastiska resan" och på Instagram. Kampanjen lanseras med Nyheter 24 som mediapartner.

Hittills har man skapat två filmer riktade till ministrarna Magdalena Andersson (S) och Mehmet Kaplan (MP).

– Unga har svårt att kanalisera sitt engagemang i bostadsfrågan. Bilden är att man måste spara ihop till en handpenning snarare än att ställa krav på politiker att det borde byggas fler hyresrätter. I den här kampanjen har vi lyckats skapa en dialog där målgruppen befinner sig och Actionist arbete har visat att engagemanget finns och hjälpt oss att hitta kreativa förslag, säger Jens Lundberg, pressekreterare på Hyresgästföreningen i en kommentar.

Filmerna produceras av Slutet är nära.

Arbetsgrupp

Hyresgästföreningen
Jens Lundberg, pressekreterare
Jörgen Strandberg, kampanjansvarig

Actionist
Louise Bauer, kundansvarig
Marie Thall, projektledare
Toby Cane, senior art director
Mikaela Saletti, art director
Erik Wennberg, copy
Josef Carlsson, creative technologist

Slutet är nära
Jonas Hong Soo Eriksson, regissör
Alexandros Bakos, producent
Mikael Sjöberg, fotograf
Christian Svensson & Jonas Hong Soo Eriksson, musik

Mediaköp: AdOn

Se gosskören sjunga sitt budskap till bostadsminister Mehmet Kaplan (MP) här:

Mika Wallgren


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.