Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Zlatan-identiteten övertygar – Happy F&B vinner

Publicerad: 4 Maj 2017, 12:53

Zlatan Ibrahimovic klädd i sitt märke.

Zlatans nuna charmar juryn. Nu kammar Happy Forsman & Bodenfors hem ett Guldägg för designen av A-Z Sportswear.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerIdentitetHappy F&BDesignA-Z SportswearReklamForsman & BodenforsGuldägget 2017

Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic lanserade tillsammans med Varner-gruppen sitt eget klädmärke A-Z Sportswear på ett alldeles speciellt sätt under 2016 – genom en livesändning på Facebook. Happy Forsman & Bodenfors stod för designen som är ett hårt och svartvitt, modernt manér.

Nu belönas byrån med Guldägget för framtagandet av identiteten.

Motiveringen lyder:

”En identitet som grep tag och övertygade. Inte bara för sin uppenbara och sympatiska enkelhet, men för att det mänskliga fick ta plats. För att den personliga resan är viktigare än varumärket, för att ambition är viktigare än produkt. Och för att vikten av ett starkt varumärke ändå är så uppenbar.”

I mars stod det klart att Zlatan Ibrahimovic och Varner bryter med F&B och istället väljer norska byrån Anti.

Silveräggen går till GunLab för Dramaten_Bergmanfestivalen 2016 (Kungliga Dramatiska Teatern), Stockholm Design Lab för Market Art Fair (Market Art Fair), Bold för Pontus in the air (Pontus Frithiof, Mario Moroni) och Bedow, för Terri Timely (Terri Timely LLC).

Här ser ni en av A-Z Sportswears reklamkampanjer:

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.