Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Zlatan-kampanjen kan rullas ut internationellt

Publicerad: 4 februari 2014, 14:15

Volvo Cars USA-försäljning fortsätter att sjunka. 3 972 bilar såldes under januari, vilket var en 22,2-procentig minskning i förhållande till motsvarande period förra året. Volvo har nu långt gångna planer på att rulla ut Zlatan-kampanjen på fler marknader.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsZlatan IbrahimovićForsman & Bodenfors

– USA-marknaden som helhet gick ner i januari och det  påverkade även våra siffror. Vi hade dessutom en ovanligt stark  januarimånad 2013, vilket gör att tappet ser större ut, säger Stefan  Elfström, presstalesman på Volvo till Expressen.

Han uppger att det  råder en stark orderingång på den svenska marknaden, men menar att det  svårt att urskilja vad som är orsak eller verkan även om han anser att man har fått ett ”överväldigande” gensvar på kampanjen med Zlatan Ibrahimovic.

Nu kan det bli så att Zlatan-kampanjen ”Made by Sweden” rullas ut på fler marknader, enligt Expressen.

–  Än så länge är det bara en svensk kampanj, men det finns planer på att  även rulla ut den på andra marknader där Zlatan är känd, säger Stefan  Elfström till Expressen.

Forsman & Bodenfors ligger bakom kampanjen med Zlatan Ibrahimovic.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.