Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 februari 2014, 14:15
Volvo Cars USA-försäljning fortsätter att sjunka. 3 972 bilar såldes under januari, vilket var en 22,2-procentig minskning i förhållande till motsvarande period förra året. Volvo har nu långt gångna planer på att rulla ut Zlatan-kampanjen på fler marknader.
– USA-marknaden som helhet gick ner i januari och det påverkade även våra siffror. Vi hade dessutom en ovanligt stark januarimånad 2013, vilket gör att tappet ser större ut, säger Stefan Elfström, presstalesman på Volvo till Expressen.
Han uppger att det råder en stark orderingång på den svenska marknaden, men menar att det svårt att urskilja vad som är orsak eller verkan även om han anser att man har fått ett ”överväldigande” gensvar på kampanjen med Zlatan Ibrahimovic.
Nu kan det bli så att Zlatan-kampanjen ”Made by Sweden” rullas ut på fler marknader, enligt Expressen.
– Än så länge är det bara en svensk kampanj, men det finns planer på att även rulla ut den på andra marknader där Zlatan är känd, säger Stefan Elfström till Expressen.
Forsman & Bodenfors ligger bakom kampanjen med Zlatan Ibrahimovic.
Karl-Johan Byttner