Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Zlatan-reklam ökar Volvo-försäljning med 50 procent

Publicerad: 3 Mars 2014, 11:26

Volvo Cars ökade försäljningen med 4,6 procent till 29 948 bilar under februari – i Sverige ökade man med 8,6 procent. Volvo uppger att Zlatan Ibrahimovic-kampanjen ”Made By Sweden” har lett till en 50-procentig ökning av XC-modeller.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsZlatan IbrahimovićMade by Sweden

”Volvo Personvagnar är på väg mot ännu ett år av global tillväxt, och  februari stod för den åttonde månaden i rad med ökad försäljning, säger  Alain Visser, marknadschef på Volvo Cars i ett utttalande.

Nyhetsbyrån  Six rapporterar att försäljningen i Kina steg med 12 procent till 4 433  bilar, medan USA-marknaden minskade med 18 procent till 3 991 bilar.   Västeuropa steg med 5,6 procent till 10 906 bilar.

Den svenska marknaden steg med 8,6 procent till 4 148 bilar.

Här bidrog ”Made By Sweden”-kampanjen med Zlatan Ibrahimovic starkt till ökningen, enligt Volvo.

Fordonstillverkaren  hävdar att man har sett en 50-procentig försäljningsökning av  XC-modeller sedan reklamfilmerna började sändas.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.