Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Zlatan ringer Volvo – varannan dag

Publicerad: 26 februari 2014, 12:33

Zlatan Ibrahimovic är djupt engagerad i #madebysweden-kampanjens effekt på försäljningen av Volvo-bilar. Supersvensken ringer ofta till marknadsavdelningen för att kolla senaste statistiken. Det säger Anders Gustafsson, vd för Volvo Personbilar Sverige, till Helsingborgs Dagblad och Hallå Helsingborg.


– Zlatan är ett fenomen. Jag har inte träffat honom själv, men mina kollegor som skött kampanjen berättar att han var fantastisk att jobba med. Han var intresserad, nyfiken och ville att allt skulle bli hundraprocentigt. Och han bryr sig fortfarande, säger Anders Gustafsson till HD och Hallå Helsingborg.  

Zlatan är mån om att få förstahandsinformation på hur väl kampanjen går.

– Varannan dag hör Zlatan av sig till vår marknadskoordinator på marknadsavdelningen för att höra hur många bilar vi sålt, säger Anders Gustafsson.

Volvos försäljning i Europa går trögt och att biltillverkaren har tappat 0,8 procent i januari. Men Zlatan-kampanjen lanserades den 25 januari och på Volvo hävdas det att den gett resultat.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.