Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Zlatan skickar upp selfie i rymden i Samsungs nya kampanj

Publicerad: 18 Oktober 2019, 13:06

Zlatan Ibrahimović är ambassadör för Samsung i Sverige.

Foto: Samsung

I den globala kampanjen "Space Selfie" vill Samsung visa vad bolagets teknik är kapabel till – genom att skicka upp selfies till rymden. Frontar kampanjen gör Zlatan Ibrahimović och Cara Delevingne.


Ämnen i artikeln:

SamsungZlatan IbrahimovićReklam

I "Space Selfie", Samsungs senaste globala kampanj, blir det möjligt att skicka upp selfies till rymden. Med projektet vill bolaget tänja på gränserna för vad en telefon är kapabel till genom att skicka upp en Galaxy S10 5G till stratosfären med hjälp av en högtrycks-heliumballong. Genom att ladda upp sin bild på projektets hemsida "Mission Control" får konsumenter chansen att vara en av dem som får sin "Space Selfie" tagen under projektets 200 timmar långa resa.

Fotbollslegendaren Zlatan Ibrahimović, som är Samsungs ambassadör i Sverige, och skådespelaren och modellen Cara Delevingne är två av ett fåtal internationella kändisar som är först ut med att se sin selfie från rymden.

LÄS MER: "Här är Samsungs nästa kampanj med Zlatan"

– För att visa vilka fantastiska saker som är möjliga med Samsungs skärmar beslutade vi oss för att ta selfies till en ny nivå och ge människor chansen att få se sina ansikten i rymden. Vi pushar alltid gränserna för vad som är möjligt och med "Space Selfie" visar vi vad Samsungs teknik kan åstadkomma. Det är jättekul att ha med Zlatan även i detta projekt, då han liksom oss delar drivkraften att tänja på gränserna för vad som är möjligt, säger Sargon Demirdag, head of marketing IM på Samsung i Norden, i ett pressmeddelande.

Projektets första "Space Selfie" kommer att offentliggöras vid ett event i det nyöppnade Samsung KX Experience Center vid Kings Cross i London den 23 oktober.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.